Organisation | Une fois sur place

TREKKING & RANDO  CAMPING & OUTDOOR

Les hébergements

Les hébergements Les hôtels mentionnés sur les descriptifs sont donnés à titre indicatif.
Les hébergements que nous avons sélectionnés sont des hôtels de charme. Ce sont toujours de petites structures avec une capacité limitée, un accueil chaleureux et situés dans un environnement privilégié.
C’est dans ces établissements que nous ferons les réservations. Il est possible que l’un de ces hôtels soit complet au moment de la réservation, dans ce cas nous rechercherons de l’hébergement dans un hôtel de catégorie et de prix équivalent.

Vous serez tenu informé si cette situation se présente.

Sur nos voyages, les hébergements sont en chambre double (1 grand lit) ou twin (2 petit lits).
Les personnes s’inscrivant seules sont amenées à partager une chambre twin ou à avoir une chambre single sur demande ou en cas de nombre impair de participants dans le groupe. Dans ces 2 cas le supplément « chambre single » sera appliqué.

Les repas

Les repas

Nos voyages sont programmés :
• soit en Bed & Breakfast (petits-déjeuners),
• soit en demi-pension (petit-déjeuner + dîner),
• soit en pension complète (petit-déjeuner + déjeuner + dîner).

Les repas inclus sont indiqués dans le programme détaillé. Lorsque le repas n’est pas inclus, aucune indication n’apparaît.

Pour faciliter l’organisation, en particulier lors des randonnées dans les parcs, les déjeuners sont inclus.

Les repas non inclus dans le programme sont payables sur place, par le voyageur directement au restaurateur ou à l’hôtelier.

Prix indicatif d’un repas :
• entre 8 et 15 € à l’hôtel ou au restaurant
• entre 4 et 5 € dans un petit resto local

Les déplacements

Les déplacements Les déplacements au cours de votre voyage se font en véhicules 4×4, en minibus ou en bus suivant le nombre de participants.

Beaucoup de nos parcours présentés sur ce site nécessitent impérativement des 4×4 à cause de l’état des pistes empruntées. Nos 4×4 sont équipés pour 4 passagers + le chauffeur/guide.

Sur certains parcours, nos grands Land Cruiser pourront transporter 5 passagers + le chauffeur/guide.
Malagasy Tours possède son propre parc automobile. Nous mettons à votre disposition une douzaine de 4×4 Toyota Land Cruiser ainsi que 2 minibus Mercedes Sprinter. Pour les grosses logistiques nous déplaçons nos camions 4×4 Mercedes 1017 et Unimog.

La plupart de nos véhicules sont équipés de la climatisation, de porte-bagages et lecteur CD. Il est possible de recharger les batteries de vos appareils photos ou téléphone sur les prises allume-cigare.
Nous vous invitons à prendre connaissance de notre parc automobile. Cliquez ici.

Votre équipement

Votre équipement Liste indicative : shorts, tee-shirts, chemises en coton, pantalons en toile, pulls, blouson demi-saison, cape de pluie, tennis, tongs, maillot de bain, chapeau, lunettes de soleil, écran total, piles, lampe frontale, jumelles.

Nous vous conseillons également de vous munir de produit anti-moustique, selon la saison et la région, ceci peut être utile.

Pour les petites randonnées, prévoir une bonne paire de chaussure de marche.

Pour les treks les bagages ne devront pas excéder 15 kg.

La gestion de l’eau

La gestion de l’eau Nos véhicules sont équipés de jerricans d’eau. Il est important que vous soyez équipés d’une gourde.

Nous vous suggérons de traiter votre eau à boire avec des pastilles de produits purificateurs type Micropur fort, Aquatabs ou équivalent.
Il existe également la possibilité d’acheter dans les villes et les gros villages de l’eau minérale en bouteille.

L’approvisionnement en eau minérale n’est pas compris dans le prix de votre voyage.

La gestion des bouteilles plastiques vides pose un problème majeur de pollution, Madagascar n’étant pas équipé de dispositif permettant le recyclage. C’est pourquoi nous préconisons l’utilisation de pastilles.

Les pourboires

Et les pourboires … comment on fait ?

Les pourboires Et les pourboires … comment on fait ?
Sachez d’abord qu’à Madagascar ce n’est pas institutionnalisé et encore moins obligatoire.
A notre avis, un pourboire doit être en rapport avec la satisfaction sur le service reçu.

Voici donc quelques « tarifs » pour vous aider à budgéter ce poste. Les prix ci-dessous sont par couple.

• un pourboire au porteur bagage dans un hôtel est d’environ 1 000 Ar (soit un peu moins de 0,5 €)
• un pourboire au resto : +/- 10% du montant de l’addition
• un pourboire à un guide local dans un parc : 10 000 Ar par jour (soit un peu plus de 4 €)
• un pourboire à un porteur dans un parc : 5 000 Ar par jour (soit un peu plus de 2 €)
• un pourboire au guide de l’agence : 20 000 Ar par jour (soit un peu plus de 8 €)

Des cadeaux ou des dons

Des cadeaux ou des dons  Concernant les dons à la population, et plus particulièrement aux enfants que vous souhaitez faire lors de votre voyage, nous avons sur ce sujet une politique qui est plus générale et qui se veut durable et pérenne. Nous ne souhaitons pas, par des cadeaux ou des dons ponctuels, créer des habitudes, des dépendances et des relations qui économiquement et humainement seraient néfastes pour la personne recevant ce don.

Nous collaborons depuis plusieurs années avec l’ASA, une organisation humanitaire très efficace basée à Tana. Les membres de L’ASA s’occupent de réinsertion sociale et des paysans sans terre. Ils gèrent le retour à la campagne de familles démunies de Tana. Cette ONG a besoin d’un coup de main matériel mais aussi financier.

Parlez-en à votre guide, il vous accompagnera dans votre démarche.

Vous trouverez toutes les informations nécessaires sur les actions de l’ASA sur le site Internet : www.asa-madagascar.org.

Malagasy Tours apporte également un appui logistique aux « CLOWNS SANS FRONTIERES » lors de leurs missions à Madagascar. Nous mettons à leur disposition véhicules, chauffeurs, carburant. Si leur donner un coup de main vous tente, vous pouvez déposer quelques euros ou ariary dans la « tirelire » que nous avons ouverte début 2014 et que nous casserons à la prochaine mission.

Pour des infos sur le travail des clowns, cliquez ici.

Malagasy Tours apporte également un appui logistique aux “CLOWNS SANS FRONTIERES” lors de leurs missions à Madagascar. Nous mettons à leur disposition véhicules, chauffeurs, carburant. Si leur donner un coup de main vous tente, vous pouvez déposer quelques euros ou ariary dans la “tirelire” que nous avons ouvert début 2014 et que nous casserons à la prochaine mission.

Pour des infos sur le travail des clowns, cliquez ici.

Voyageons responsable

Voyageons responsable Vous devez contribuer à la préservation d’écosystèmes uniques de Madagascar en faisant attention à vos déchets.

Chaque visiteur est responsable de la propreté et de l’état des sites qu’il traverse.
Ainsi faut-il s’appliquer à laisser le paysage aussi vierge que l’on a eu le plaisir de le découvrir.

Aussi, nous vous invitons à remporter avec vous vos piles, tubes et emballages plastiques.

Soyez également attentifs à n’acheter aucun produit qui encourage le commerce illicite des espèces menacées.

Your interlocutor at Malagasy Tours

Your interlocutor at Malagasy ToursYour interlocutor at Malagasy Tours : Soa, Miora, Mireille, Hoby, Danielle, Noro ….
It is the person who takes care, under your control and with your active participation, of the creation of your journey.
He (she) has all the necessary skills to be the link between the various actors of your stay in Madagascar. Close to your guide of course, but also to hotelkeepers, restaurant owners and other suppliers.

He (she) is attentive. His (her) experience allows him (her) to investigate all the tracks in search of originality and unexpected. Its advice and its expertise are precious.

His (her) gaze is focused on the slightest details on a daily basis, from accommodation to transportation, from meals to excursions with a particular attention on the logistics which he (she) oversees with Fano and Sahondra in charge of the equipment.

Question him (her), it is unlikely that you take him/her in default!

Make knowledge with the team.

Your Malagasy Tours Guide

Your Malagasy Tours GuideYour guide is a true professional of ground.
He will teach you about Madagascar ! He has done all Malagasy Tours trips, from the prospecting to the realization. He traveled his country in all directions, knows the slightest hidden recesses, he has cousins everywhere! he is a tireless discoverer, a great travelling companion!
Your driver / guide has his own budget for his meals and his accommodation. He is totally autonomous.
He can have lunch or dinner with you if you wish, or he will find you the next day during breakfast.

Know better the guides.

Accommodation

AccommodationHotels mentioned on description are given for information purposes.
The accommodations which we selected are charming hotels. They are always small structures with little capacity, a warm welcome and situated in a privileged environment.
It is in these establishments that we shall make the reservations. It is possible that one of these hotels is complete at the time of the reservation; in this case we shall look for accommodation in a hotel of equivalent category and price.
You will be kept informed if this situation appears.

On our journeys, accommodation is in double room ( 1 double bed) or twin (2 single beds).
The persons registering only are brought to share a twin room. A single room is possible on request or in case of odd number of participant in the group. In these 2 cases the single room supplement will apply.

Meals

MealsOur trips are scheduled :

  • either in Bed & Breakfast (breakfast),
  • or half-board (breakfast + dinner),
  • or full board (breakfast + lunch + dinner).

Meals included are indicated in the detailed program. When the meal is not included, no indication appears.
To facilitate the organization, especially when hiking in the park, some lunches are included.
Meals not included in the program are payable locally by the traveler directly to the hotelier or restaurateur.
Price of a meal:

  • between 8 and 15 € at the hotel or restaurant.
  • between 4 and 5 € in a small local restaurant.

Transport

Transport Transport during your trip are 4×4 vehicles, van or bus depending on the number of participants. Many of our journey on this website require mandatory 4×4 because the state borrowed tracks. 4×4 are for 4 passengers + driver / guide. On some routes, our great Land Cruiser can carry 5 passengers + driver / guide. Malagasy Tours has its own car park. We put at your disposal a dozen 4×4 Toyota Land Cruiser and 2 Mercedes Sprinter minibus. For large logistics we move our trucks 4×4 Mercedes Unimog 1017.

Most of our vehicles are equipped with air conditioning, rack and CD player. It is possible to recharge the batteries of your camera or phone on the cigarette lighter sockets.

We invite you to read our park vehicles. Click here

Your equipment

Your equipmentTentative List :shorts, t-shirts, cotton shirts, trousers fabric, sweaters, jacket half-season, rain cape, tennis, thong swimsuit hat, sunglasses, sunscreen, batteries, headlamp, binoculars.
We also recommend that you bringinsect repellent, according to season and region, can be useful.
For short hikes , provide a good pair of walking shoes.

The water management

The water managementOur vehicles are equipped with water jerry cans. It is important that you are equipped with a gourd.
We suggest you treat your drinking water with pellets purifiers products such strong Micropur, Aquatabs or equivalent.

There is also the possibility of buying in towns and large villages of bottled water.
The supply of mineral water is not included in the price of your trip.
The problem of empty plastic bottles is a major pollution problem, Madagascar is not equipped device for recycling. That is why we recommend the use of pellets.

Your required document to travel

  • Your required document to travelPassport – validity must go more than 6 months after the end of your trip to Madagascar.
  • International flight ticket,
  • Your insurance contract,
  • Blood group card if possible.

The tips

And tips … how do you do?

You should know that is it not yet institutionalized in Madagascar and and even less mandatory. In our opinion, a tip must be related to satisfaction with the service received. Here are some “tariffs” to help you to budget this post. The prices below are per couple.

  • The tipstip to the baggage porter in a hotel is about 1000 Ar (a little less than 0, 5 €).
  • tip in the restaurant: + / – 10% of the amount of addition.
  • tip to a local guide in a park: Ar 10,000 per day (a little more than € 4).
  • tip to a porter in a park: Ar 5000 per day (a little more than € 2).
  • tip to the guide of the agency: Ar 20,000 per day (a little more than € 8).

Pay attention to your luggage

Information about my luggage ?

Pay attention to your luggageYes, important: if, before taking your flight between Paris and Antananarivo, arriving province or abroad by plane and you are connected to the airport in Paris, it is essential to make sure your luggage Paris is recorded in Antananarivo.
It is not uncommon for luggage is lost or forgotten at the airport in France and you end up without your business.
Collect your luggage, which will eventually come to Tana, and you send in the province is still long and complicated.

Gifts or donations

Gifts or donationsAbout donating to the population , especially the children that you want to do during your trip, we have a policy on this subject which is more general and is to be sustainable and durable . We do not want , for gifts or one-time donations , create habits , dependencies and relationships that economically and humanly be harmful to the person receiving the gift.

Us for several years working with the ASA, a very effective humanitarian organization based in Tana . The ASA dealing with reintegration and landless. They manage the return to the country from poor families Tana . The NGO needs a helping hand equipment but also financial . Talk to your guide, he will accompany you in your approach.

You will find all necessary information on the actions of the ASA on the website : www.asa-madagascar.org

Malagasy Tours also provides logistical support “CLOWNS SANS FRONTIERES” during their missions to Madagascar . We provide them with vehicles, drivers , fuel. So give them a helping hand you attempt , you can drop a few euros or MGA in the ” piggy bank ” that we opened in early 2014 and that we will break to the next mission.

For information on the work of clowns, click here.

Travel responsable

Travel responsableYou must contribute to the preservation of unique ecosystems of Madagascar paying attention to your waste.
Each visitor is responsible for the cleanliness and condition of sites through which he passes.
So we must pay attention to leave the landscape as pristine as we had the pleasure of discovering it.

Also, we invite you to take with you your batteries, tubes and plastic packaging.

Also be carefulto not buy any product that encourages illicit trade or trade of endangered species.

Copyright ©2024 Sense Of Oceans | Crédits : Christophe ALIAGA